Meritum Bank wprowadza bankowość głosową. Jako pierwszy w Polsce umożliwia posiadaczom smartfonów wykonywanie operacji finansowych poprzez rozmowę z aplikacją mobilną.

Bankwość głosowa
Bankwość głosowa
Możliwość zarządzania bankowością mobilną przy pomocy komend głosowych jest przydatna w bardzo wielu sytuacjach. Często znacznie łatwiej i szybciej powiedzieć jedno krótkie zdanie niż wykonać na ekranie odpowiednie zadanie, nawet przy bardzo intuicyjnej nawigacji – mówi Małgorzata Adamczyk, dyrektor bankowości internetowej w Meritum Banku. – Uważamy, że sterowanie głosem będzie jednym z głównych kierunków rozwoju aplikacji mobilnych, dlatego od początku zakładaliśmy, że funkcjonalność ta będzie naszym wyróżnikiem – dodaje.

W zależności od zleconego zadania, aplikacja odpowiada głosem, na ekranie prezentowane są odpowiednie informacje lub uruchamiane są właściwe funkcje. Sposób udzielenia odpowiedzi przez aplikację został dobrany według kryterium wrażliwości danych, na przykład na pytanie o wydatki z ostatniego miesiąca aplikacja odpowiada głosem, natomiast saldo na koncie jest dyskretnie wyświetlone na ekranie. Słownik wbudowany w aplikację jest szeroki, dzięki czemu rozpoznaje ona wiele synonimów słów używanych w bankowości.

Naszym celem było zbudowanie aplikacji, z którą klient może porozmawiać. Duży nacisk położyliśmy na to, by rozpoznawała ona nie tylko komendy wydawane formalnym językiem, ale także polecenia wyrażone w języku potocznym. Bez względu na to, czy klient powie „Podaj saldo rachunku” czy zapyta „Ile mam kasy na koncie?”, otrzyma informację o aktualnym stanie swojego konta – podkreśla Marcin Kusznier, project manager odpowiedzialny za projekt bankowości mobilnej Meritum Banku.

Share Button