Nie tylko sprawdzają bilety, ale w razie potrzeby – reanimują

W najbliższych miesiącach blisko 700 pracowników łódzkiego MPK ukończy profesjonalne szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Wśród nich będą kontrolerzy biletów, dyspozytorzy Nadzoru Ruchu, pracownicy Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych oraz oczywiście kierowcy i motorniczowie.

Organizacja tego szkolenia będzie możliwa dzięki współpracy MPK ze sponsorem – Powszechnym Zakładem Ubezpieczeń oraz Wojewódzką Stacją Ratownictwa Medycznego w Łodzi. Chętni pracownicy będą mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę zdobytą na innych szkoleniach – w tym na obowiązkowym, odbywającym się co dwa lata szkoleniu BHP.

Profesjonalne przeszkolenie pracowników łódzkiego MPK ma zwiększyć możliwość bezpośredniego i natychmiastowego zareagowania przez nich w sytuacji zasłabnięcia, co w przypadku zawału czy udaru znacznie zwiększa szansę na przeżycie. Szkolenie wzmocni także pewność siebie naszych pracowników w zakresie udzielania pomocy, pozwoli im przećwiczyć resuscytację w „bezpiecznych warunkach”.

Każde szkolenie trwa przynajmniej sześć godzin, podczas których jest czas na teorię i przede wszystkim na praktykę. Szkolenie rozpoczyna prezentacja multimedialna z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej, po niej jest czas na ewentualne pytania. Następnie grupa przechodzi do ćwiczeń praktycznych. Ćwiczenia przeprowadzane są na fantomach (dorosły, dziecko około 10 lat oraz niemowlę). Ćwiczone są reakcje w przypadku zadławienia, zaduszenia oraz ułożenie w pozycji bocznej bezpiecznej.

Share Button