Aplikacje dla rodziców chcących czytać dzieciom bajki na odległość, dla osób angażujących się w życie lokalnych społeczności, do obsługi pasażerów, szybkiego znajdowania potrzebnych miejsc w dużych aglomeracjach, a także elektroniczny stacz kolejkowy – to laureaci zorganizowanego przez Orange Polska konkursu Business Intelligence Hackathon API (BIHAPI).

Lista nagrodzonych ogłoszona została 22 stycznia 2015 r. podczas debaty Miasteczko Myśli poświęconej wpływowi społecznemu dużych firm. Ogłoszenie Zwycięzcy Konkursu BIHAPI i wręczenie nagród nastąpi 29 stycznia 2015 roku podczas gali finałowej BIHAPI w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku.

BIHAPI to otwarty konkurs, podczas którego razem budujemy innowacyjne rozwiązania łączące narzędzia komunikacyjne i internet – powiedział Sebastian Grabowski, Dyrektor Centrum Badawczo-Rozwojowego Orange Polska. W konkursie wzięły udział małe i średnie przedsiębiorstwa tworzące rozwiązania biznesowe, a także indywidualni programiści i zespoły tworzące innowacyjne aplikacje, systemy lub usługi.

„Stacza kolejkowego” stworzyli Paweł Bielski, Mateusz Klimek, Andrzej Jędrzejewski i Rafał Czapiewski. Mobilna aplikacja pozwala nie ruszając się z domu sprawdzać stan kolejki w wybranych punktach. Zamiast stać w kolejce można lepiej spożytkować swój czas.

Aplikacja „Poczytaj mi” autorstwa Łukasza Krajewskiego to pomysł na dystrybucję ilustrowanych bajek dla dzieci w powiązaniu z nową, innowacyjną technologią komunikacji. Przeznaczona jest dla rodziców i dzieci, którzy często muszą rozstawać się ze sobą. Rodzic czyta za pośrednictwem telefonu lub komputera bajkę dziecku jednocześnie widząc na ekranie jego reakcję dzięki wideo połączeniu. W momencie, kiedy rodzic lub dziecko zmieni stronę bajki, po drugiej stronie zostanie to automatycznie zsynchronizowane.

Mobilna aplikacja „CoSieStao”, stworzona przez Pawła Koniecznego i Piotra Martyniaka, przeznaczona jest dla świadomych mieszkańców miasta, w przejrzysty i prosty sposób poinformuje o nadzwyczajnych wydarzeniach w okolicy. Wybierając interesujące obszary miasta i zagadnienia można zapewnić sobie otrzymywanie potrzebnych informacji.

Aplikacja “Via CRM the first passenger relationship management in the world” autorstwa Michała Sędzielewskiego‚ Pawła Rychlika i Tomasza Pindela, to system do zarządzania relacjami z pasażerem. Dzięki tej platformie pasażerowie mogą łatwo kontaktować się z przewoźnikiem, wyrażać swoje opinie – poprzez stronę internetową, aplikację mobilną, SMS, telefon, czy media społecznościowe. Ponadto na bieżąco są informowani o postępie obsługi zgłoszenia.

„IfCity” Pawła Borowca to aplikacja pozwalająca lepiej poznać miasto, szybko zlokalizować interesujące użytkownika obiekty. Doradzi jak znaleźć najkrótszą drogę, hotel lub inne dowolne miejsce, uwzględniając osobiste preferencje. Umożliwia też zrozumienie skomplikowanej struktury aglomeracji.

Share Button