Chevrolet przekaże ubogim dzieciom niezniszczalne piłki

Organizacja One World Futbol Project, wspierająca rozwój futbolu na całym świecie, stworzyła niezniszczalną piłkę nożną. Półtora miliona egzemplarzy tego produktu zostanie przekazanych dzieciom w krajach trzeciego świata. Akcję finansowo wsparł Chevrolet.

 

Niezniszczalna piłka – akcja charytatywna

 

Misja One World Futbol Project polega na wspieraniu rozwoju piłki nożnej na obszarach, w których uprawianie sportu jest szczególnie utrudnione. Na terenach dotkniętych wojną, w obozach uchodźców, czy strefach klęsk żywiołowych, przebywa tysiące dzieci. Często ich jedyną rozrywką jest wspólne uprawianie sportu. Brakuje jednak podstawowego sprzętu, takiego jak buty, czy piłki.

One World Futbol Project chce zachęcać kibiców piłki nożnej z całego świata do wspierania akcji. Przedstawiciele tej inicjatywy, dotarli już do 135 państw na całym świecie i 138 organizacji (w tym szkoły, sierocińce, organizacje non profit). Celem jest poprawa jakości życia dzieci i wspieranie ich sportowych pasji. Szacuje się, że z pomocy skorzystało już ponad pół miliona młodych adeptów futbolu na całym świecie.

Pomysł na stworzenie niezniszczalnej piłki

 

Założyciel One World Futbol, Tim Jahnigen, wpadł na pomysł zaprojektowania niezniszczalnej piłki, w trakcie oglądania filmu dokumentalnego o dzieciach w Darfurze. Grały one w piłkę nożną kłębkiem śmieci, przewiązanych sznurkiem. Misja nie była prosta i nie dało się jej rozwiązać poprzez przekazanie dzieciom tradycyjnych futbolówek. Ich trwałość w trudnych warunkach byłaby zbyt niska. Trzeba było stworzyć piłkę, która będzie zachowywała się tak samo jak tradycyjna, ale jednocześnie będzie odporna na przebicia i wytarcie.

 

Piłka, którą można przebić wiele razy – jak to działa?

 

Jedenaście miesięcy pracowano nad prototypami. Testowano je m.in. w Afryce, Haiti Iraku. Ostatecznie powstała piłka, która nigdy nie musi być pompowana i nigdy nie uchodzi z niej powietrze, nawet jeśli zostanie wielokrotnie przebita. Inicjatorzy akcji zapewniają, że jedna taka piłka przetrwa dłużej niż sto tradycyjnych futbolówek w podobnych warunkach. A używać można jej na różnych rodzajach nawierzchni – na betonie, asfalcie, żwirze, kamieniach lub na trawie. Piłka waży tyle samo, co tradycyjna i odbija się w ten sam sposób. Nie posiada jednak szwów, co nie jest niezbędne do gry na poziomie amatorskim.

 

Dlaczego Chevrolet?

 

Na wdrożenie w życie projektu potrzebne były środki finansowe. Organizacja ma wielu sponsorów, ale do akcji na tak szeroką skalę potrzeba było kogoś z dużym kapitałem. Szczęśliwie, partner One World Futbol – klub piłkarski Manchester United, właśnie podpisał umowę sponsorską z marką Chevrolet. W ramach tejże umowy, członek koncernu GM, zgodził się także na trzyletnią współpracę z organizacją charytatywną.

Dzięki wsparciu sponsorskiemu, do dzieci w różnych zakątkach świata trafi ponad półtora miliona piłek. Tą ilość mogą powiększyć jeszcze osoby prywatne. Właśnie rusza projekt Buy One Give One (ang. kup jedną, ofiaruj jedną). Na stronie One World Futbol Project można zakupić niezniszczalną piłkę. Spowoduje to przekazanie kolejnej futbolówki na potrzeby organizacji.

Share Button