Bardzo dobra gra dla młodzieży i dorosłych. Pomysłowa, ale też skomplikowana.
Podczas rozgrywki przenosimy się do Starożytności, gdzie budujemy potęgę jednego ze znanych z kart historii miast (na przykład kolosa rodyjskiego lub piramidy w Gizie). Od początku przekonujemy się, że budowanie imperium to sztuka trudnych wyborów, a dawne miasta pozostawały w ścisłej zależności z najbliższymi sąsiadami.
Sama mechanika rozgrywki opiera się na zagrywaniu kart, które krążą między graczami. Są one rozdawane, następnie każdy z graczy wybiera jedną, a pozostałe przekazuje sąsiadowi. Wielkość i potęgę swego miasta budujemy za pomocą surowców, budynków użyteczności publicznej, naukowych i militarnych, a także handlu. Zwycięstwo nie jest oczywiste – na końcu gracze liczą punkty za poszczególne osiągnięcia.
Karty miast, żetony i monety wykonane są starannie z grubej tektury, jednak gra posiada mniej atrakcyjnych elementów niż dostępne na rynku produkcje w podobnej kategorii cenowej. Atutem 7 Cudów jest jednak grywalność. Rozgrywka jest dynamiczna, każde miasto stawia też przed nami inne wyzwania.
Grę doceniono wieloma nagrodami branżowymi.
MN
Autor: Antoine Bauza
Wydawca w Polsce: Rebel.pl
Cena w polskiej wersji językowej: ok. 150 złotych